Meble emilia do mojego mieszkania

Temat: [Matiz] Jaka instalacja LPG ??
czy kolega darian mógłby mi odpowiedzieć jak udało mu się zmieścić 60 litrowy zbiornik w mietku i jak przeliczył moe spalanie na sto kilometrów że wyszło 9,3 l i co radzi podregulować aby autko paliło podobnie mniej gazu bo wynik 60 na 1000 to jest coś!!!!!!

[ Dodano: 2008-02-27, 20:11 ]
kolego łosiek czy możesz trochę jaśniej przybliżyć temat tzn o co chodzi w tym kawałku który zaczerpnąłem z powyższej wypowiedzi "dopracowano mape wtrysku gazu do tego co chciałem i.. palił mi tyle co benzyny ,a kopa miał lepszego ,bo w stosunku do benzyny,na gazie ustawiono mi dawki większe tam gdzie chciałem itd,"
chodzi mi o stwierdzenie "tam gdzie chciałem" i "do tego co chciałem"
nie zmiesciłem takiego zbiornika poprostu 3 razy tankowalem gaz po 20l Twoje spalanie wyliczyłem bardzo prosto 28l lpg podzieliłem na 300km (tak pisałeś) moje niskie spalanie nie wynika tylko z typu instalacji czy stanu mechaniki i elektryki silnika(co jest bardzo ważne)ale stylu jazdy.....jeżeli jeżdzisz w korkach po miescie nie osiągniesz takiego wyniku.co można ustawić- pisałem co robiłem kabelki WN,zawory,kopułka,dobre świece,co do stylu jazdy ja przeważnie jade sam,Matiz ma dosyć duży moment obrotowy (w stosunku do masy) i trzeba to wykorzystać.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3319



Temat: [Matiz] Dużo pali i ma dziwne obroty
Witam. Ostatnio pojawił się dziwny problem. Autko zaczęło dużo palić lpg. Bierze ponad 10 na mieście i 9.1 na trasie. Próbowałem podregulować gaz ale bez skutku. Mam 2 generacje ale silnik krokowy nie działa. Zawór na przewodzie paliwowym jest ustawiony tak, ze jak jeszcze trochę przykręcę to zdarzają mu się strzały. Sprawa ma się tak, że jak jadę po mieście to na kilku kolejnych skrzyżowaniach autko potrafi mieć różne obroty biegu jałowego. Np na jednym postoju wydaje się że są normalne obroty, przejade kawałek okazuje sie jakby sie zawiesił koło 1000 a jeszcze za kawałek jeszcze trochę wiecej. W związku z tym trudno mi ustawić śrubkę na reduktorze, bo jak ustawie tak żeby bylo ok jak są wysokie obroty to jak on akurat bedzie chciał mieć później te niższe to bedzie gasł :/ W tej chwili jest tak że jak łapie te najniższe to wtedy obroty są jak trzeba i jakbym zmniejszył ilośc gazu na reduktorze to bedzie go za mało. Bardzo proszę o opinie bo juz mi zaczyna brakować pieniędzy na gaz
P.s Dodam, że kiedyś jak jeszcze wszystko było ok robiłem regulację i maksimum co się da z tego autka wcisnąć to 7l na tasie i jakieś 8.5 na mieście. Na analizatorze spalin diagnosta badał spalanie i twierdził, że wszystko było ok więc potrafię wyregulować dobrze mieszankę.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=15674


Temat: [LANOS] co mogło się popsuć?
eeeee,ten pierscien to mixer,a sekwencja nie podaje gazu do komory bo byłby to odpowiednik volkswagenowskiego fsi lub japonczyka gdi,podaje gaz do kolektora ale bardzo blisko zaworu ssacego,jest to jakby powielenie wtrysku benzynowego,a sekwencja za 1300 zł???ja zamienialem instalke 2 gen na sekwencje w matizie i..ze starej instalki zostal zbiornik i przewody gazowe,nic wiecej,wszystko reszta jest inne (poza tym zbiornik podlega sprawdzeniu co 10 lat,co jest w sumie nieoplacalne bo dostanie papier na 5 lat,lepiej zamontowqc nowy),sekwencja niepotrzebna ,dobrze zalozona instalka-kompletna-2 gen i spoko,ja mam swoja od 2000 r i zrobione na samym gazie 160tys km (razem blisko 200 tys)-zadnych kłopotow oprocz typowych zużyc itd,ale warsztat gazmena ten sam, i podstawa,nie demontowac z instalki nic-chyba ze na chwile bo czegos akurat nie ma ale bedzie za 2-3 dni,silniki teraz sa dosc odporne na zle dawki paliwa,ale za duzo tez nie mozna przesadzac,ma byc w instalce to co powinno,mixer,reduktor,emulator,komputer,sil. krokowy-działający,zdemont srube-zadnego tlumaczenia ze potzrebna bo dokladniej mozna ustawic obroty itd,i przejscie na gaz najlepiej od temp,ale jezeli nie da rady to przechodzic na gaz wtedy gdy powieje z kratek wentyl. ciepłym powietrzem,lekko cieplym wystarczy i wymagac bo za to sie placi
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3874


Temat: [Matiz] Siwy dym, czarne chmury...
Trybik piszesz głupoty. Wymieniałem dwa aparaty zapłonowe w Matizie, są dwa rodzaje DAC i MANDO. Pierwszy wymieniłem DAC i padł po miesiącu, na gwarancji wymieniono mi na MANDO, od tego czasu mam spokój. Nie polecam wymiany samego modułu, dość często padają. Koszt wymiany aparatu to ok.500 zł. z ustawieniem zapłonu, i nie zamiennika tylko oryginału. Poza tym nierówna praca silnika może oznaczać zły kąt wyprzedzenia zapłonu, ustawia się go przez odpowiednie ustawienie aparatu zapłonowego, i nie oznacza to od razu awari aparatu czy konieczności jego wymiany. Ale Steyr ma racje, aparat niema nic do kopcenia z rury, trzeba sprawdzić uszczelniacze zaworów. Keisha przejedz się do jakiegoś warsztatu, najlepiej ASO, wbrew temu co piszą pracują tam nie tylko partacze ale też dobrzy mechanicy, dowiedz się o koszty uszczelniaczy zaworów.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=13903


Temat: [Matiz] Prychanie z rury wydechowej
zauwazylem ten objaw po regulacji zaworow

Zbieg okoliczności czy może błąd w ustawieniu

[ Dodano: 2009-06-13, 21:35 ]
Barto,

Sonda lambda to czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach a w Matizie jest ona przed katalizatorem więc myslę że na kompie nie wyjdzie czy ów katalizator nie jest przypchany
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14082


Temat: [Matiz] Chyba duzo pali.
Witam,
Poczytalem troche forum i cos mi sie zdaje ze 8 litrow poza miastem to za duzo, w miescie kolo 9-10, wiec prosze o pomoc co wymienic i co zrobic
Jako ze w moim miescie mechanicy sa troche przyglupi, to na razie dam sobie z nimi spokoj i sprobuje zrobic co sie da sam. Czytalem ze przydaloby sie ustawic zawory bo chyba nigdy nie byly ustawiane oraz ze moznaby przeczyscic lub zaslepic EGR bo mietek ma dziwne obroty i czesto gasnie na sprzegle i jedynce. Jak dodam duzo gazu to jedzie ale chyba tak nie powinno byc. Nie wiem jak w inny matizy ale moj maksymalnie wyciaga 125, do 110 spokojnie sie rozpedza a pozniej trzeba troche czekac ;/Czy moze mi ktos wytlumaczyc lub pokazac na zdjeciu gdzie dokladnie jest to EGR? Jestem laikiem w tych sprawach, ale mysle ze poradze sobie Duzo rzeczy przydaloby sie w nim jeszcze wymienic ale do tego zaloze oddzielny temat. Z gory dziekuje za pomoc.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=12284


Temat: [Matiz] Szarpanie przy wkrecaniu na obroty i terkot z silnik
Witam, mam problem z matizem bylem juz u paru mechanikow a jakims cudem nikt nie wie o co chodzi i wymiany leca lawinowo raczej na chybil trafil bo nie nazwalbym tych diagnoz trafnymi. Pewnego dnia matiz zaczal tracic moc, poczytalem troche, pojezdzilem, stwierdzono ze to kopulka i przewody, wiec przewody kopulka swiece, do wymiany niby jakas zmiana ale stwierdzono ze dalej nie jest idealnie, wiec pokierowano sie w strone wtryskiwacza gdyz jeden cylinder nie pracowal, wymienilem wtryskiwacz i dalej bez zmian! wiec kazalem wyjmowac to wszystko i pojechalem do innego mechanika, ten zrobil kompleksowa diagnoze, kolejne 100 zl.... wyszlo ze zaplon rozregulowany i przydaloby sie zawory ustawic, naprawa przeprowadzona niby jeden dzien bylo wszystko idealnie, ale znow silnik terkocze i przy wkrecaniu na wieksze obroty jakby sie mocno dlawil, ale tylko czasami, po chwili odpuszcza i tak wkolko... ktos wie co za dziwy sie z tym cholernym silnikiem wyprawiaja?
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14876